Naśladowcy Chrystusa
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
Naśladowcy Chrystusa

A kto wytrwa do końca, ten będzie zbawiony - Mateusza 24:13
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  Zaloguj  

 

 Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga

Go down 
2 posters
Idź do strony : Previous  1, 2
AutorWiadomość
Odrodzony




Liczba postów : 73
Join date : 27/09/2019

Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga   Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 EmptySro Sty 15, 2020 10:53 am

11) nastanie dnia Pańskiego (tj. okresu sądu nad poganami, czyli nad resztą ludzkości).


Od tego dnia rozpocznie się ostatni okres 45 dni z 2400 dni ostatnich, w ciągu których:
 
 
a) dojdzie do zaćmienia słońca i księżyca, a gwiazdy na niebie nie dadzą swego światła (w niżej zacytowanych słowach Boga nie jest napisane, że gwiazdy spadną na ziemię, tylko że nie dadzą one swego światła, więc powstaje pytanie otwarte: a co z gwiazdami, które wcześniej spadły z nieba tuż przed powrotem Pana Isusa z nieba na ziemię? Czy one powrócą na niebo już po Jego powrocie?), bowiem dzień Pański to będzie dzień ciemności i mgły:
 
 

Cytat :
Iz 13:
(9) Oto dzień Pański nadchodzi okrutny, najwyższe wzburzenie i straszny gniew, żeby ziemię uczynić pustkowiem i wygładzić z niej grzeszników.
13:10 Albowiem gwiazdy niebieskie, i Orion, i wszystkie zastępy niebieskie nie dadzą swego blasku; i będzie ciemno o wschodzie słońca, a księżyc nie da swego światła.
13:11 I będę rozkazywał złu całego świata, i [spadną] ich grzechy na bezbożnych: i zniszczę pychę przestępców, i poniżę dumę wyniosłych.
13:12 A ci, którzy pozostaną, będą drożsi niż złoto wypróbowane w ogniu; a człowiek będzie cenniejszy niż kamień, który jest w Suphir.
13:13 Albowiem niebo będzie rozwścieczone, a ziemia będzie wstrząśnięta do jej fundamentu, z powodu gwałtownego gniewu Pana Zastępów, w dniu, w którym przyjdzie gniew jego.
 
 
Jl 2:
2: 1 Głos trąby na Syjonie, ogłaszajcie na mojej świętej górze, a niech wszyscy mieszkańcy kraju będą zawstydzeni, bo zbliża się dzień Pański;
(2) Dzień ciemności i mroku, dzień obłoku i mgły. Jak zorza poranna rozciąga się po górach lud wielki a mocny, któremu równego nie było od początku i nie będzie po nim nigdy aż do lat przyszłych pokoleń.
 
2:10 Przed nimi ziemia będzie zawstydzona, a niebo będzie wstrząśnie: słońce i księżyc będą zaćmione, a gwiazdy cofną swoje światło.
2:11 Pan zaś wypowie swój głos przed swym zastępem: bo Jego obóz jest bardzo wielki: bo wykonanie Jego słów jest potężne, gdyż dzień Pański jest wielki, bardzo chwalebny i kto będzie w stanie się temu sprzeciwić?
 
 
Jl 3: (w BT jest to Jl 3:4)
3:3 Słońce zamieni się w ciemność, a księżyc w krew, zanim nadejdzie wielki i chwalebny dzień Pański.
 
 
Ten powyższy fragment z Jl 3:3 może jednak równie dobrze mówić o tym, co się wydarzy na niebie tuż przed pojawieniem się na niebie znaku przyjścia Syna Człowieczego, a co odpowiadałoby opisowi z Mt 24:29 w związku z Mt 24:27 i 30.

Ale idźmy dalej:

 
 
Jl 3: (wg. SB, bo w BT jest to rozdział 4)
3:14 Hałas rozbrzmiewał w dolinie sądu, bo dzień Pański jest blisko w dolinie sądu.
3:15 Słońce i księżyc będą zaćmione, a gwiazdy cofną światło.
3:16 I Pan zaryczy z Syonu, i wyda głos swój z Jeruzalemu; a niebo i ziemia będą wstrząśnięte, ale Pan oszczędzi lud swój i umocni Izraelitów.
 

Am 5:
5:18 Biada wam, którzy pragniecie dnia Pańskiego! Czym jest dla was ten dzień Pański? Podczas gdy to jest ciemność, a nie światło.
(19) Jakby uciekał człowiek przed lwem, a trafił na niedźwiedzia; jakby skrył się do domu i oparł się ręką o ścianę, a ukąsił go wąż.
5:20 Czyż dzień Pana nie jest ciemnością, a nie światłem? i czy nie jest ten [dzień] mrokiem bez jasności?
 
 
So 1:
1:14 Albowiem wielki dzień Pański jest bliski, jest bliski i bardzo szybki; dźwięk dnia Pańskiego jest przenikliwy i ostry.
1:15 Potężnym dniem gniewu jest ten dzień, dzień ucisku i udręki, dzień spustoszenia i zniszczenia, dzień mroku i ciemności, dzień chmury i mgły,
1:16 dzień trąby i wołania przeciwko mocnym miastom, i przeciw wysokim wieżom.
1:17 I Ja ogromnie doświadczę ludzi, i będą iść jak ślepcy, ponieważ zgrzeszyli przeciw Panu; dlatego On wyleje ich krew jak kurz, a ich ciało jak gnój.
1:18 A ich srebro i ich złoto nie będzie w stanie ich uratować w dzień gniewu Pańskiego; ale cała ziemia zostanie pochłonięta przez ogień Jego zazdrości; bo On przyniesie szybkie zniszczenie wszystkim, którzy zamieszkują ziemię.
 
 
Za 14:
14: 6 I stanie się w ten dzień, że nie będzie światła,
14: 7 I będzie w jeden dzień chłód i mróz, a ten dzień będzie znany Panu, a nie będzie to dzień ani noc, lecz do wieczora będzie jasność.
14: 8 W owym dniu wyjdzie woda z Jerozolimy; połowa tego w kierunku byłego morza, a połowa w kierunku drugiego morza: tak samo będzie w lecie i na wiosnę.
14: 9 A Pan będzie królem nad całą ziemią; w owym dniu będzie jeden Pan, i jedno Jego imię,
14:10 obejmując całą ziemię i pustynię od Gabe do Remmon na południe od Jerozolimy. A Rama pozostanie na swoim miejscu. Od bramy Benjamina do miejsca pierwszej bramy, do bramy narożników i do wieży Anameela, aż do tłoczni króla,
14:11 oni będą mieszkać w mieście; i nie będzie już żadnej klątwy, a Jeruzalem będzie mieszkać bezpiecznie.


Ostatnio zmieniony przez Odrodzony dnia Sro Sty 15, 2020 12:41 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Odrodzony




Liczba postów : 73
Join date : 27/09/2019

Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga   Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 EmptySro Sty 15, 2020 10:57 am

b) nastąpi 7 plag ostatecznych (choć niewykluczone, że część z nich może mieć miejsce jeszcze w czasie 3,5 roku sądu na pustyni, a część dopiero po nim tj. w czasie 45 dni ostatnich):
 

Cytat :
Ap 15:
(1) I ujrzałem na niebie znak inny - wielki i godzien podziwu: siedmiu aniołów trzymających siedem plag, tych ostatecznych, bo w nich się dopełnił gniew Boga. (2) I ujrzałem jakby morze szklane, pomieszane z ogniem, i tych, co zwyciężają Bestię i obraz jej, i liczbę jej imienia, stojących nad morzem szklanym, mających harfy Boże. (3) A taką śpiewają pieśń Mojżesza, sługi Bożego, i pieśń Baranka: Dzieła Twoje są wielkie i godne podziwu, Panie, Boże wszechwładny! Sprawiedliwe i wierne są Twoje drogi, o Królu narodów! (4) Któż by się nie bał, o Panie, i Twego imienia nie uczcił? Bo Ty sam jesteś Święty, bo przyjdą wszystkie narody i padną na twarz przed Tobą, bo ujawniły się słuszne Twoje wyroki. (5) Potem ujrzałem: w niebie została otwarta świątynia Przybytku Świadectwa (6) i ze świątyni wyszło siedmiu aniołów, mających siedem plag, odzianych w czysty, lśniący len, przepasanych na piersiach złotymi pasami. (7) I jedno z czterech Zwierząt podało siedmiu aniołom siedem czasz złotych, pełnych gniewu Boga żyjącego na wieki wieków. (8) A świątynia napełniła się dymem od chwały Boga i Jego potęgi. I nikt nie mógł wejść do świątyni, aż się spełniło siedem plag siedmiu aniołów.
 
Ap 16:
(1) Potem posłyszałem donośny głos ze świątyni, mówiący do siedmiu aniołów: Idźcie, a wylejcie siedem czasz gniewu Boga na ziemię! (2) I poszedł pierwszy, i wylał swą czaszę na ziemię. A wrzód złośliwy, bolesny, wystąpił na ludziach, co mają znamię Bestii, i na tych, co wielbią jej obraz. (3) A drugi wylał swą czaszę na morze: I stało się ono krwią jakby zmarłego, i każda z istot żywych poniosła śmierć - te, które są w morzu. (4) A trzeci wylał swą czaszę na rzeki i źródła wód: i stały się krwią. (5) I usłyszałem anioła wód, mówiącego: Ty jesteś sprawiedliwy, Który jesteś, Który byłeś, o Święty, że tak osądziłeś. (6) Ponieważ wylali krew świętych i proroków, krew również pić im dałeś. Godni są tego! (7) I usłyszałem, jak mówił ołtarz: Tak, Panie, Boże wszechwładny, prawdziwe są Twoje wyroki i sprawiedliwe. (8) A czwarty wylał swą czaszę na słońce: i dano mu władzę dotknąć ogniem ludzi. (9) I ludzie zostali dotknięci wielkim upałem, i bluźnili imieniu Boga, który ma moc nad tymi plagami, a nie nawrócili się, by oddać Mu chwałę. (10) A piąty wylał swą czaszę na tron Bestii: i w jej królestwie nastały ciemności, a ludzie z bólu gryźli języki (11) i Bogu nieba bluźnili za bóle swoje i wrzody, ale od czynów swoich się nie odwrócili. (12) A szósty wylał swą czaszę na rzekę wielką, na Eufrat. A wyschła jej woda, by dla królów ze wschodu słońca droga stanęła otworem. (13) I ujrzałem wychodzące z paszczy Smoka i z paszczy Bestii, i z ust Fałszywego Proroka trzy duchy nieczyste jakby ropuchy; (14) a są to duchy czyniące znaki - demony, które wychodzą ku królom całej zamieszkanej ziemi, by ich zgromadzić na wojnę w Wielkim Dniu wszechmogącego Boga. (15) /Oto przyjdę jak złodziej: Błogosławiony, który czuwa i strzeże swych szat, by nago nie chodzić i by sromoty jego nie widziano/. (16) I zgromadziły ich na miejsce, zwane po hebrajsku Har-Magedon. (17) A siódmy wylał swą czaszę w powietrze: a ze świątyni od tronu dobył się donośny głos mówiący: " Stało się! " (18) I nastąpiły błyskawice i głosy, i gromy, i nastąpiło wielkie trzęsienie ziemi, jakiego nie było, odkąd jest człowiek na ziemi: takie trzęsienie ziemi, tak wielkie. (19) A wielkie miasto rozpadło się na trzy części i miasta pogan runęły. I wspomniał Bóg na Wielki Babilon, by mu dać kielich wina - gniewu zapalczywości swej. (20) I pierzchła każda wyspa, i gór już nie znaleziono. (21) I grad ogromny o wadze jakby talentu spadł z nieba na ludzi. A ludzie Bogu bluźnili za plagę gradu, bo plaga jego jest bardzo wielka.


 
 
Tak na marginesie:
 
Niektórzy sugerowali, że pierwsze cztery plagi ostateczne mogą pokrywać się z czterema pierwszymi trąbami.
 
Jednak moim zdaniem takie stanowisko jest błędne, co wynika z prostego porównania opisów czterech pierwszych plag i czterech pierwszych trąb:
 


- pierwsza trąba:
 

Cytat :
Ap 8:
(7) I pierwszy zatrąbił. A powstał grad i ogień - pomieszane z krwią, i spadły na ziemię. A spłonęła trzecia część ziemi i spłonęła trzecia część drzew, i spłonęła wszystka trawa zielona.


a teraz pierwsza plaga:
 

Cytat :
Ap 16:
(2) I poszedł pierwszy, i wylał swą czaszę na ziemię. A wrzód złośliwy, bolesny, wystąpił na ludziach, co mają znamię Bestii, i na tych, co wielbią jej obraz

 
Widać zatem, że pierwsza trąba i pierwsza plaga dotyczą zupełnie innych kwestii.
 


- druga trąba:
 

Cytat :
Ap 8:
(8) I drugi anioł zatrąbił: i jakby wielka góra płonąca ogniem została w morze rzucona, a trzecia część morza stała się krwią (9) i wyginęła w morzu trzecia część stworzeń - te, które mają dusze - i trzecia część okrętów uległa zniszczeniu.


a tutaj druga plaga:
 

Cytat :
Ap 16:
(3) A drugi wylał swą czaszę na morze: I stało się ono krwią jakby zmarłego, i każda z istot żywych poniosła śmierć - te, które są w morzu.


Trąbienie anioła nr 2 moim zdaniem zwiastuje upadek tzw. „asteroidy” w któreś z mórz lub w któryś z oceanów, w wyniku czego tylko trzecia część morza stanie się krwią i zginie tylko 1/3 wszystkich stworzeń morskich.
 
Zaś druga plaga, choć ona również dotyczy mórz, ma znacznie większy zakres oddziaływania, niż trąbienie anioła nr 2, bowiem jej wylanie spowoduje, że cała reszta mórz i oceanów na ziemi stanie się krwią oraz że pozostałe 2/3 zwierząt morskich zostanie zabitych.  
 


- trzecia trąba:
 

Cytat :
Ap 8:
(10) I trzeci anioł zatrąbił: i spadła z nieba wielka gwiazda, płonąca jak pochodnia, a spadła na trzecią część rzek i na źródła wód. (11) A imię gwiazdy zowie się Piołun. I trzecia część wód stała się piołunem, i wielu ludzi pomarło od wód, bo stały się gorzkie.


 
i trzecia plaga:
 
Cytat :
Ap 16:
(4) A trzeci wylał swą czaszę na rzeki i źródła wód: i stały się krwią. (5) I usłyszałem anioła wód, mówiącego: Ty jesteś sprawiedliwy, Który jesteś, Który byłeś, o Święty, że tak osądziłeś. (6) Ponieważ wylali krew świętych i proroków, krew również pić im dałeś. Godni są tego!


Tu sprawa ma się podobnie, jak w przypadku drugiej trąby i drugiej plagi.
 
Trąbienie anioła nr 3 symbolizuje w moim przekonaniu to, że w wyniku uderzenia jakiejś „asteroidy” tylko trzecia części rzek i źródeł wód na ziemi stanie się gorzka i niezdatna do picia.
 
Zaś wylanie trzeciej plagi, choć ona również dotyczy rzek i źródeł wód, spowoduje, że wszystkie wody i źródła wód na ziemi, a więc także i te, które wcześniej stały się gorzkie, zamienią się w krew.
 


- czwarta trąba:
 

Cytat :
Ap 8:
(12) I czwarty anioł zatrąbił: i została rażona trzecia część słońca i trzecia część księżyca, i trzecia część gwiazd, tak iż zaćmiła się trzecia ich część i dzień nie jaśniał w trzeciej swej części, i noc - podobnie.


i czwarta plaga:
 

Cytat :
Ap 16:
(8) A czwarty wylał swą czaszę na słońce: i dano mu władzę dotknąć ogniem ludzi. (9) I ludzie zostali dotknięci wielkim upałem, i bluźnili imieniu Boga, który ma moc nad tymi plagami, a nie nawrócili się, by oddać Mu chwałę.


Czwarta plaga i trąba, wprawdzie jedynie częściowo dotyczą tej samej kwestii, czyli słońca, to jednak trąbienie anioła nr 4 ma większy zasięg oddziaływania, bo dotyczy także światła księżyca i gwiazd, a ponadto odnośnie słońca trąbienie anioła nr 4 i wylanie czwartej plagi pociągnie za sobą zupełnie inne skutki.
 
Z tego płynie logiczny wniosek, że pierwsze cztery plagi ostateczne nie mogą być tym samym i nie są tym samym, co cztery pierwsze trąby.
Powrót do góry Go down
Odrodzony




Liczba postów : 73
Join date : 27/09/2019

Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga   Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 EmptySro Sty 15, 2020 12:37 pm

c) dojdzie do rozstąpienia się Góry Oliwnej na 4 strony świata. W ten sposób powstanie „bardzo wielki rozłam” - Za 14:4, czyli „dolina moich gór” lub „dolina gór” - Za 14:5.
 
 
I tutaj moim zdaniem owo rozstąpienie się góry Oliwnej jest to nic innego, jak opis powstania doliny Jozafata, czyli inaczej doliny sądu (Jl 4:2, 12-14 wg BT, zaś wg Septuaginty Brentona (dalej w skrócie: SB) jest to rozdział 3).
 
Dolinę Jozafata Bóg utworzy w celu dokonania w niej sądu nad poganami, nad pogańskimi narodami, symbolizowanymi przez Goga i cały jego lud w Ez 39, które Bóg zbierze do walki przeciwko Jerozolimie (Jl 4 wg BT, a wg SB jest to Jl 3), a de facto - na ostateczną wojnę przeciwko Bogu i Jego Synowi, aby Bóg mógł je całkowicie zniszczyć z powierzchni ziemi.
 
W wyniku tej ostatecznej walki wszyscy grzesznicy zostaną zabici, a więc dojdzie do oczyszczenia z nich Jerozolimy oraz całej ziemi.
 

Zauważyłem przy tej okazji, że - jak to wynika z wielu niżej podanych słów Boga - nie tylko Pan Isus, Jego 144.000 opieczętowanych oraz Jego aniołowie, ale także i oczyszczony na pustyni ze swoich grzechów zjednoczony lud Izraela (Juda + Efraim) będzie narzędziem w ręku Boga do wykonania na grzesznikach ze wszystkich pogańskich narodów zgromadzonych przeciwko Jerozolimie ciążącego na nich wyroku tzn. Juda będzie walczyć w Jerozolimie z tymi narodami, a Efraim przyjdzie jej w tym z pomocą (choć nie wiem, czy cały Efraim, czy tylko niektórzy z niego), choć de facto to sam Bóg będzie walczył z tymi narodami m.in. rękoma Izraelitów (to będzie ostatnia wojna Pańska) – Iz 11:13-14, Mi 4:11-13, Mi 5:7-9, Za 9:13-15, Za 12:6-9, Za 14:3 i 14.
 
Poniżej mamy podane słowa Boga, które mówią o wspomnianych wyżej wydarzeniach:
 
 

Cytat :
Za 14:
14: 1 Oto, dni Pana nadchodzą, a twoje łupy będą rozdzielone w tobie.
14: 2 I zgromadzę wszystkich pogan do Jeruzalemu na wojnę,
i miasto zostanie wzięte, i domy splądrowane, a kobiety znieważone. I połowa miasta pójdzie w niewolę, ale reszta ludu mego nie zostanie całkowicie odcięta od miasta.

14: 3 A Pan wyjdzie i będzie walczył z tymi poganami, jak wtedy, gdy walczył w dniu wojny.
14: 4 I Jego stopy staną w ten dzień na górze Oliwnej, która jest przed Jerozolimą na wschodzie, a góra Oliwna rozszczepi się, połowa jej na wschód i na zachód, bardzo wielki rozłam; a połowa góry przechyli się na północ, a połowa na południe.
14: 5 A dolina moich gór zostanie zamknięta, i dolina gór będzie połączona z Jasodem, i będzie zablokowana, jak to zostało zablokowane w dniach trzęsienia ziemi, w dniach Ozjasza, króla Judy;
i przyjdzie Pan Bóg mój, i wszyscy święci z nim.
14: 6 I stanie się w ten dzień, że nie będzie światła,
14: 7 I będzie w jeden dzień chłód i mróz, a ten dzień będzie znany Panu, a nie będzie to dzień ani noc, lecz do wieczora będzie jasność.
14: 8 W owym dniu wyjdzie woda z Jerozolimy; połowa tego w kierunku byłego morza, a połowa w kierunku drugiego morza: tak samo będzie w lecie i na wiosnę.
14: 9 A Pan będzie królem nad całą ziemią; w owym dniu będzie jeden Pan, i jedno Jego imię,
14:10 obejmując całą ziemię i pustynię od Gabe do Remmon na południe od Jerozolimy. A Rama pozostanie na swoim miejscu. Od bramy Benjamina do miejsca pierwszej bramy, do bramy narożników i do wieży Anameela, aż do tłoczni króla,
14:11 oni będą mieszkać w mieście; i nie będzie już żadnej klątwy, a Jeruzalem będzie mieszkać bezpiecznie.
14:12 A to będzie obalenie, którym Pan uderzy wszystkie narody, jak wiele walczyło z Jerozolimą: ich ciała zniszczeją, kiedy oni będą stać na swoich nogach, a ich oczy roztopią się w ich oczodołach, a ich język zniszczeje ich w ustach.
14:13 I będzie w tym dniu wielka panika od Pana w nich; i oni położą każdego człowieka z ręki swego bliźniego, a jego ręka będzie zaciśnięta ręką jego bliźniego.
(14) Juda także będzie walczył w Jerozolimie, gdzie zebrane zostaną bogactwa wszystkich okolicznych ludów: złoto, srebro i ubrania ponad wszelką miarę.
14:15 I to będzie obalenie koni, mułów, wielbłądów i osłów, i wszystkich zwierząt, które są w tych obozach, według tego obalenia.
14:16 I stanie się, że ktokolwiek zostanie ze wszystkich narodów, które przyszły przeciwko Jerozolimie, co roku przyjdzie, aby wielbić króla, Pana Wszechmogącego, i obchodzić święto namiotów.
14:17 I stanie się, że ktokolwiek ze wszystkich rodzin na ziemi nie przyjdzie do Jerozolimy, aby oddać pokłon królowi, Panu Wszechmogącemu, nawet ci zostaną dodani do innych.
14:18 A jeśli rodzina Egipska nie wyjdzie, ani nie przyjdzie; na nich będzie obalenie, którym Pan uderzy wszystkie narody, którykolwiek z nich nie przyjdzie, aby obchodzić święto Namiotów.
14:19 To będzie grzech Egiptu i grzech wszystkich narodów, ktokolwiek nie przyjdzie, aby obchodzić święto namiotów.
14:20 W tym dniu na uździe każdego konia będzie Świętość dla Pana Wszechmogącego; a kotły w domu Pańskim będą jako misy przed ołtarzem.
14:21 I każdy dzban w Jerozolimie i w Judzie będzie poświęcony Panu Wszechmogącemu; i każdy, który poświęcony, przyjdzie i weźmie z nich, i będzie gotować w nich mięso. A w ten dzień nie będzie już więcej Chananity w domu Pana Wszechmogącego.
 

Jl 3 (wg. SB, bo w BT jest to rozdział 4)
3: 1 Bo oto w tych dniach i w tym czasie, gdy odwrócę niewolę Judy i Jeruzalemu,
(2) zgromadzę też wszystkie narody i zaprowadzę je na Dolinę Joszafat, i tam sąd nad nimi odbędę w sprawie mojego ludu i dziedzictwa mego, Izraela, które wśród narodów rozproszyli, a podzielili moją ziemię;
(3) a o lud mój los rzucali i chłopca wymieniali za nierządnicę, a dziewczę sprzedawali za wino, aby pić.
(4) A wy co macie zrobić wobec Mnie, o Tyrze i Sydonie, i cała Galileo pogan? Chcecie wziąć na Mnie odwet? Jeśli tylko zechcecie Mi to uczynić, to Ja bardzo szybko wasz odwet obrócę wam na głowy.
(5) Zabraliście srebro moje i złoto, a wspaniałe klejnoty moje zanieśliście do swoich świątyń.
(6) Wy, którzyście synów Judy i synów Jeruzalem oddali synom Jawanu po to, by ich oddalić od kraju.
(7) Ja sprowadzę ich z miejsca, w któreście ich zaprzedali, a waszą zemstę obrócę wam na głowę.
3: 8 I sprzedam twoich synów i córki w ręce synów Judy, i sprzedadzą ich do niewoli dalekiego narodu, bo Pan to powiedział.
3: 9 Głoście te rzeczy wśród pogan; wypowiedzcie wojnę, wzbudźcie wojowników, zbliżcie się i pójdźcie, wszyscy ludzie wojny.

3:10 Przekujcie lemiesze wasze na miecze, a sierpy wasze na oszczepy; niech słaby powie: jestem silny.

3:11 Zbierzcie się razem i wejdźcie, wszystkie narody wokoło, i zgromadźcie się tam; niech bojaźliwy stanie się wojownikiem.

3:12 Niech się rozbudzą, niech wszystkie narody pójdą do doliny Jozafata; albowiem tam zasiądę, aby sądzić wszystkich pogan wokoło.
 
 
Dopiero teraz zrozumiałem, że wersy 9-11 są adresowane do pogan, a nie do Judy i Efraima.

To pośród wszystkich narodów pogańskich już po zakończeniu sądu Niewiasty – Izrael na pustyni mają być głoszone słowa, pobudzające ich do tego, aby zebrały się one w nowo powstałej na tę okoliczność dolinie Jozafata na wojnę przeciwko Jerozolimie, a w rzeczywistości – na swoją ostatnią w czasach końca wojnę przeciwko Bogu i Jego Synowi, i w tym właśnie celu te wszystkie pogańskie narody mają przekuć swoje lemiesze na miecze!!

I dalej:
 
3:13 Przynieście sierpy, bo winobranie nadchodzi: wejdźcie, depczcie [winogrona], bo prasa jest pełna: wylewajcie kadzie; albowiem ich niegodziwość jest pomnożona.
3:14 Hałas rozbrzmiewał w dolinie sądu, bo dzień Pański jest blisko w dolinie sądu.

3:15 Słońce i księżyc będą zaćmione, a gwiazdy cofną światło.

3:16 I Pan zaryczy z Syonu, i wyda głos swój z Jeruzalemu; a niebo i ziemia będą wstrząśnięte, ale Pan oszczędzi lud swój i umocni Izraelitów.
 
wers 16 – moim zdaniem Bóg „zaryczy” z Syjonu na Judę i mieszkańców Jerozolimy (przywódców Judy), którzy po sądzie na pustyni staną się wówczas ludem bohaterów. To będzie dla Judy i Efraima sygnał do ataku, bo to m.in. za ich pomocą Bóg będzie walczył i zniszczy wszystkie pogańskie narody, które z polecenia Boga przyjdą zaatakować Jerozolimę - jak to Bóg zapowiedział w Jl 2:15-18, Za 12 i Za 9

i dalej:
 
(17) I poznacie, że Ja jestem Pan, Bóg wasz, co mieszkam na Syjonie, górze mojej świętej; a tak Jeruzalem będzie święte i przez nie już obcy nie będą przechodzić.
3:18 I stanie się dnia onego, że góry upuszczą słodkiego wina, a pagórki popłyną mlekiem, i wszystkie źródła Judy spłyną wodą, a fontanna wyjdzie z domu Pana i podleje dolinę flag.
3:19 Egipt będzie spustoszeniem, a Idumea będzie spustoszoną równiną z powodu krzywdy synów Judy, ponieważ przelali krew prawą w swojej ziemi.
(20) Lecz [ziemia] Judy na wieki będzie zamieszkana, a Jeruzalem z pokolenia w pokolenie.
(21) Pomszczę ich krew, nie pozostawię bez kary. A Pan zamieszka na Syjonie.
 

Za 12:
12: 1 Brzemię słowa Pańskiego dla Izraela; mówi Pan, który rozciąga niebo i kładzie fundament ziemi, i tworzy ducha człowieka w Nim.
12: 2 Oto Ja uczynię Jeruzalem drżeniem drzwi dla wszystkich narodów wokoło, a w Judei będzie oblężenie Jeruzalem.

12: 3 I stanie się onego dnia, że uczynię Jeruzalem kamieniem deptanym dla wszystkich narodów; każdy, co go depcze, będzie naśmiewał się z niego. I wszystkie narody ziemi zgromadzą się przeciwko niemu.
12: 4 W owym dniu, mówi Pan Wszechmogący, uderzę każdego konia osłupieniem, a jego jeźdźca szaleństwem; ale Ja otworzę moje oczy na dom Judy, a wszystkie konie narodów uderzę ślepotą.

12: 5 A dowódcy tysięcy z Judy powiedzą w swoich sercach: Poszukamy dla siebie mieszkańców Jerozolimy w Panu Wszechmogącym, ich Bogu.

12: 6 W owym dniu uczynię dowódców tysięcy z Judy jak żagiew wśród drewna i jak pochodnię ognia na ściernisku; i oni pochłoną z prawej i z lewej wszystkie narody wokoło; a Jeruzalem znów będzie mieszkać samo, [nawet] w Jeruzalem.

12: 7 A Pan zbawi przybytki Judy, jak na początku, aby przechwałki domu Dawida i duma mieszkańców Jerozolimy nie mogły powiększyć się przeciwko Judzie.

12: 8 I stanie się tego dnia, że Pan obroni mieszkańców Jeruzalem; a słaby wśród nich w owym dniu będzie jak Dawid, a dom Dawida jak dom Boży, jak anioł Pański przed nimi.
12: 9 I stanie się w ten dzień, że Ja będę starał się zniszczyć wszystkie narody, które przyjdą przeciwko Jerozolimie.
12:10 I wyleję na dom Dawida, i na mieszkańców Jeruzalem, ducha łaski i współczucia, i będą mnie oglądać, bo kpili ze mnie, i oni będą lamentować dla niego, jak dla umiłowanego [przyjaciela], i będą się smucić intensywnie, jak dla pierworodnego [syna].
12:11 W owym dniu lamentacja w Jerozolimie będzie bardzo wielka, jak żałoba po gaju granatowym wyciętym na równinie.
 

Za 9:
9: 1 Brzemię słowa Pańskiego w ziemi Sedrach, i Jego ofiara będzie w Damaszku; albowiem Pan patrzy na ludzi i na wszystkie plemiona Izraela.
(2) Zarówno Chamat, które z nim graniczy, jak Tyr i Sydon, bo mądrość [Jego] jest wielka.
(3) Tyr otoczył się wałem obronnym, nagromadził srebra jak piasku - i złota - jak błota na drogach.
(4) Jednak zawładnie nim Pan i jego bogactwo strąci w głębie morza; a jego samego w ogniu strawi.
(5) Aszkelon, widząc to, z bojaźni zadrży, podobnie Gaza pogrąży się w trwodze i Ekron zawiedzie się w nadziei. Król z Gazy będzie usunięty, opustoszeje z mieszkańców Aszkelon.
(6) A lud mieszany osiedli się w Aszdodzie. Na proch zetrę pychę Filistyna.
(7) I z krwi oczyszczę mu usta, i jego zęby z ofiary plugawej, wówczas i on stanie się Resztą, która należy do Boga naszego, jak jeden z rodów Judy, Ekron zaś będzie jak Jebusyta.
(8) Sam będę dla domu mego strażą i obroną przed przechodniami. I przemoc wroga już go nie dosięgnie, gdyż wejrzałem na niego w jego nędzy.
9: 9 Raduj się wielce, o córko Syjonu; ogłoś to głośno, o córko Jeruzalem; oto Król przychodzi do ciebie, sprawiedliwy i Zbawiciel; jest cichy i jadący na ośle, na młodym źrebięciu.
9:10 I on zniszczy rydwany z Efraima, i konia z Jerozolimy, a łuk wojenny zostanie całkowicie zniszczony; i będzie obfitość i pokój wśród narodów; i On będzie panował nad wodami tak daleko, jak morze i rzeki, po krańce ziemi.
9:11 I Ty przez krew twojego przymierza odtransportowałeś więźniów twoich z dołu, który nie ma wody.
9:12 Będziecie mieszkać w twierdzach, wy, więźniowie zgromadzenia; a za jeden dzień waszej niewoli zapłacę wam podwójnie.
9:13 Albowiem napiąłem cię, o Judo, dla siebie jak łuk, Ja napełniłem Efraima; i podniosę twoje dzieci, o Syjonie, przeciwko synom Greków, i Ja będę cię trzymał jak miecz wojownika.

9:14 A Pan będzie nad nimi, a jego strzała pójdzie jak błyskawica; a Pan Wszechmogący będzie dął w trąbę; i będzie kontynuował zgiełk swojej groźby.
9:15 Pan Wszechmogący będzie ich strzegł, i oni będą niszczyć ich, i przytłaczać ich kamieniami procy; i połkną ich jak wino i napełnią misy jak ołtarz.
9:16 A Pan, ich Bóg, zbawi ich w ten dzień, [właśnie] jego lud jak trzodę; bo święte kamienie toczą się po jego ziemi.
9:17 Bo jeśli On ma coś dobrego, i jeśli On ma coś uczciwego, młodzieniec będzie miał zboże i tam będzie pachnące wino dla dziewic.
 

Mi 4:
4:10 Cierp i umacniaj się, a zbliż się, córko Syjońska, jak niewiasta rodząca; bo teraz wyjdziesz z miasta, i wylegniesz na równinę, i dotrzesz aż do Babilonu: stamtąd cię wybawi Pan Bóg twój, i stamtąd cię odkupi z ręki twoich nieprzyjaciół.
4:11 A teraz zgromadziło się wiele narodów przeciwko tobie, mówiąc: Będziemy się radować, a oczy nasze spojrzą na Syjon.
4:12 Ale one nie znają myśli Pańskiej, i nie zrozumiały rady jego; albowiem zebrał je jako snopy klepiska.


4:13 Wstań i młóć je, córko Syjońska! Albowiem uczynię twoje rogi żelaznymi, i uczynię twoje kopyta mosiężnymi; i ty zniszczysz całkowicie wiele narodów, i poświęcisz ich dobytek Panu, a ich siłę Panu całej ziemi.
 
 

Mi 5:
5: 1 Teraz córka Syjońska będzie całkowicie zabezpieczona; On opracował oblężenie przeciwko nam: oni będą uderzać pokolenia Izraela rózgą w policzek.
(1) A ty, Betlejem Efrata, najmniejsze jesteś wśród plemion judzkich! Z ciebie mi wyjdzie Ten, który będzie władał w Izraelu, a pochodzenie Jego od początku, od dni wieczności.
5: 3 Zatem On wybierze ich, aby czekali aż do czasu jej bólów porodowych. Ona porodzi, a potem resztka ich braci powróci do dzieci Izraela.
5: 4 A Pan stanie, i ujrzy, i nakarmi swoją trzodę siłą, i będą mieszkać w chwale imienia Pana Boga swego; albowiem teraz będą powiększeni aż po krańce ziemi.
5: 5 I ona będzie miała pokój, gdy Assur przyjdzie do waszej ziemi, i gdy przyjdzie
na wasz kraj. A powstanie przeciwko niemu siedmiu pasterzy i osiem ataków ludzkich.
5: 6 I oni będą paść Asyryjczyka mieczem, a ziemię Nimroda swym okopem.
I On wyratuje [ciebie] z Asyrii, gdy przyjdzie on na twoją ziemię, i gdy będzie okupował twoje wybrzeża.

5: 7 A reszta Jakóba będzie między poganami pośród wielu ludów jako rosa spadająca od Pana, i jako baranki na trawie; że żaden nie może zgromadzić się ani zbuntować się pośród synów ludzkich.

5: 8 I reszta Jakóba będzie między poganami pośród wielu ludów jak lew
w lesie pośród bydła i jak lwiątko wśród trzody owiec, jak wtedy, gdy przechodzi, i wybiera, i porywa [swoją ofiarę], i nie ma nikogo, kto mógłby ją uratować.


5: 9 Twoja ręka będzie podniesiona przeciwko tym, którzy ciebie doświadczają, i wszyscy twoi wrogowie zostaną całkowicie zniszczeni.
5:10 I stanie się tego dnia, mówi Pan, że Ja całkowicie zniszczę konie
z pośrodku ciebie, i zniszczę twoje wozy;

5:11 i Ja całkowicie zniszczę miasta twojej ziemi, i zburzę wszystkie twoje twierdze:
5:12 i Ja całkowicie wytracę twoje czary z twoich rąk; i nie będzie w tobie żadnych wróżbitów.
5:13 I Ja całkowicie zniszczę twoje bałwany, i posągi twoje pośrodku ciebie;
i już nigdy więcej nie będziesz czcił dzieł twoich rąk.

5:14 I Ja wytracę gaje pośrodku ciebie, i zlikwiduję twoje miasta.
5:15 I Ja wykonam pomstę na poganach w gniewie i oburzeniu, ponieważ nie słuchali.
 

So 3:
(8) Przeto oczekujcie na Mnie - wyrocznia Pana - w dniu, gdy powstanę jako oskarżyciel, bo postanowiłem zgromadzić narody, zebrać królestwa, aby wylać na nie moje oburzenie, cały mój gniew zapalczywy, bo ogień mej żarliwości pochłonie całą ziemię.
 

Iz 11:
(13) Wówczas ustąpi zazdrość Efraima i przeciwnicy Judy będą wytraceni. Efraim nie będzie więcej zazdrościł Judzie, a Juda nie będzie więcej trapił Efraima.
11:14 I będą latać na statkach Filistynów, i oni w tym samym czasie ograbią morze, i tych, którzy przychodzą ze wschodu, i Idumeę: i oni najpierw położą swoje ręce na Moab, ale synowie Ammona pierwsi ich usłuchają;
 

Iz 29:
29:1 Nieszczęście dla miasta Ariel, które Dawid oblegał. Zbieraj twoje owoce rok po roku. Jedzcie, albowiem będziecie jedli z Moabem.
29:2 Albowiem ciężko dotknę Ariel, a jej siła i jej bogactwo będą moje.
29:3 I obejmę ciebie dookoła jak Dawid, i podniosę pagórek wokół ciebie, i ustawię wokół ciebie wieże.
29:4 A twoje słowa sprowadzone będą na ziemię, i twoje słowa zstąpią na ziemię, a głos twój będzie jak tych, którzy mówią z ziemi, i głos twój będzie obniżony do ziemi.
29:5 Ale bogactwo bezbożnych będzie jak proch z koła, i mnogość tych, którzy gnębią cię - jak latające plewy. A stanie się to nagle, jak jedna chwila
29:6 od Pana Zastępów: bo nawiedzi [cię] grzmotem, i trzęsieniem ziemi, i głośnym dźwiękiem, gwałtowną burzą i pożerającym płomieniem ognia.
29:7 A bogactwo wszystkich narodów razem, tak wielu, które walczyły przeciwko Ariel i wszyscy, którzy tak walczą przeciwko Jerozolimie, i wszyscy, którzy są zgromadzeni przeciwko niej, i ci, którzy ją niepokoją, będą jak ten, który marzy we śnie nocą.
29:8 I gdy ludzie piją i jedzą we śnie, a kiedy się budzą, sen jest próżny: i jak spragniony człowiek śni, jak gdyby pił, a budząc się wciąż jest spragniony i dusza jego pragnęła na próżno: tak będzie z bogactwem wszystkich narodów, tak wielu, które walczyły przeciwko górze Syjon.
29:9 Mdlejcie, i bądźcie zdumieni, i bądźcie obezwładnieni, nie mocnym napojem ani winem.
 

Iz 30:
30:30 I Pan sprawi, że Jego chwalebny głos zostanie usłyszany, i gniew Jego ramienia, aby ukazać się ze złością i gniewem i pożerającym płomieniem: On będzie błyskał straszliwie, a [Jego gniew będzie] jak ulewa i gwałtowny grad.
Powrót do góry Go down
Odrodzony




Liczba postów : 73
Join date : 27/09/2019

Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga   Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 EmptySro Sty 15, 2020 12:52 pm

A teraz dalsze moje wnioski odnośnie doliny Jozafata, która powstanie w wyniku rozstąpienia się Góry Oliwnej.
 
Moim zdaniem dolina Jozafata, która obecnie jeszcze na ziemi nie istnieje (przez co utożsamianie jej z obecnie istniejącą doliną Cedronu albo z jakimkolwiek istniejącym obecnie miejscem na ziemi - o czym wspomina Wikipedia w artykule pod tym linkiem: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dolina_Jozafata - jest całkowicie bezpodstawne), będzie najprawdopodobniej również tym samym, co:
 

1) „miejsce pochówku Goga” (Ez 39:11), inaczej „Dolina Tłumu Goga” (Ez 39:15):
 
Cytat :
Ez 39: (proroctwo o Gogu i Magogu, ale ono – w przeciwieństwie do proroctwa z Ez 38 -odnosi się do czasu ostatnich 45 dni z 2400 dni ostatnich tj. do czasu po sądzie Izraela na pustyni, ale tuż przed nastaniem 1000-letniego królestwa Bożego na ziemi tj. do wojny w miejscu / sytuacji zwanej Armagedon, przeciwko Jerozolimie, kiedy to wszystkie narody pogańskie na ziemi zostaną sprowadzone do walki do utworzonej w tym czasie i w tym celi doliny Jozafata, aby tam – zgodnie z Jl 3 wg. SB – Bóg odbył nad nimi sąd)


(1) Ty zaś, synu człowieczy, prorokuj przeciwko Gogowi i mów: Tak mówi Pan Bóg: Oto obracam się przeciwko tobie, Gogu, wielki książę kraju Meszek i Tubal.
(2) Wywiodę cię i sprowadzę, i przywiodę z najdalszej północy, i wprowadzę cię na góry Izraela.
(3) Złamię ci łuk w lewej ręce, a wytrącę strzały z prawej.
(4) Na górach Izraela padniesz ty i wszystkie twoje zastępy, i ludy, które są z tobą: drapieżnym ptakom wszelkiego rodzaju oraz dzikim zwierzętom polnym oddam cię na żer.
(5) Padniesz na otwartym polu, albowiem Ja tak powiedziałem - wyrocznia Pana Boga.
39: 6 I poślę ogień na Goga, a wyspy będą bezpiecznie zamieszkałe; i poznają, że Ja jestem Pan.
(7) Natomiast imię moje święte ogłoszę pośród mego ludu izraelskiego; nie pozwolę już bezcześcić świętego mojego imienia w przyszłości, aby narody pogańskie poznały, że Ja jestem Pan, Święty w Izraelu.
(8) Oto nadchodzi i spełnia się - wyrocznia Pana Boga. To jest dzień, o którym mówiłem.
(9) Wtedy wyjdą mieszkańcy miast izraelskich, by zapalić ogień i spalić oręż, puklerze i tarcze, łuki i strzały, maczugi i dzidy - przez siedem lat palić tym będą.
 
wers 9 - to będzie broń pogan zgromadzonych przeciwko Jerozolimie – zaś w czasie 1000-letniego królestwa Izrael nie będzie przecież posiadał żadnej broni, bo jego bronią będzie sam Bóg, a więc tutaj na pewno nie jest mowa o czasach pod koniec 1000-leteniego królestwa bożego na ziemi, tylko o okresie 45 dni z 2400 dni ostatnich

i dalej:
 
(10) Nie będą musieli już oni przynosić drzewa z pola ani wycinać w lesie, bo będzie się palić orężem. Będą oni plądrować tych, którzy ich plądrowali, będą brali zdobycz na tych, którzy na nich brali zdobycz - wyrocznia Pana Boga.
39:11 I stanie się, że w owym dniu dam Gogowi miejsce sławne, grób w Izraelu, miejsce pochówku tych, którzy zbliżają się do morza, i oni będą budować wokoło ujścia doliny, i tam pogrzebią Goga i cały jego lud; a miejsce to będzie nazwane miejscem pochówku Goga.
(12) Będą ich grzebać Izraelici po to, by oczyścić kraj - przez siedem miesięcy.
(13) Będzie ich grzebał cały lud kraju i wyjdzie to mu na sławę w dniu, w którym objawię moją chwałę - wyrocznia Pana Boga.
(14) I wydzieli się ludzi, którzy będą musieli stale przechodzić kraj i grzebać tych, którzy pozostali na powierzchni ziemi, aby ją oczyścić; po upływie siedmiu miesięcy będą przeszukiwać.
(15) A kiedy krążyć będą po kraju, a zobaczy ktoś kość ludzką, wówczas umieści przy tym jakiś znak, aż pogrzebią ją grabarze w "Dolinie Tłumu Goga".
(16) A nazwa miasta będzie Hamona. W ten sposób oczyszczą oni kraj.
(17) A ty, synu człowieczy - mówi Pan Bóg - mów do ptaków wszelkiego rodzaju i do wszystkich dzikich zwierząt: Zbierzcie się i przyjdźcie tu; zgromadźcie się ze wszystkich stron nad moją ofiarą, którą chcę wam zgotować, wielką ofiarą na górach Izraela: jedzcie ciało i pijcie krew!
 
wers 17 - to samo jest w Ap 19:17-18, co dowodzi, że ten opis dotyczy czasu po sądzie na pustyni, walki w miejscu / sytuacji zwanej Har-Magedon, a nie czasu pod koniec 1000-letniego królestwa Bożego na ziemi

i dalej:
 
(18) Ciało bohaterów jeść będziecie i krew możnowładców ziemi będziecie piły - wszystkie barany, jagnięta, kozły, cielce, bydło tuczne z Baszanu.
(19) I spożywać będziecie tłuszcz do sytości, i krew będziecie pić, aż będziecie pijane od mojej ofiary, którą wam przygotuję.
(20) Przy stole moim nasycicie się rumakiem i jeźdźcem, bohaterem i wszelkim wojownikiem - wyrocznia Pana Boga.
(21) W ten sposób znów okażę moją chwałę wśród narodów pogańskich i wszystkie narody pogańskie ujrzą mój sąd, który sprawuję, oraz rękę moją, którą na nie kładę.
(22) I pozna dom Izraela, że Ja jestem Pan, ich Bóg, odtąd i na zawsze.

(23) Ludy pogańskie zrozumieją jednak, że Izraelici z powodu swego przewinienia musieli pójść na wygnanie, ponieważ odpadli ode Mnie, tak że oblicze moje ukryłem przed nimi i podałem ich w moc ich nieprzyjaciół, i padli oni wszyscy od miecza.

(24) Postąpiłem z nimi według ich nieczystości i ich grzechów. Oblicze moje ukryłem przed nimi.

(25) Dlatego tak mówi Pan Bóg: Teraz odwrócę los Jakuba i zmiłuję się nad całym domem Izraela, i zatroszczę się o moje święte imię.
(26) I zapomną oni o swojej hańbie i o wszystkich swoich niewiernościach, których dopuścili się przeciwko Mnie, gdy bezpiecznie żyć będą w swoim kraju, a nikt ich nie będzie niepokoił,
(27) gdy spośród narodów sprowadzę ich i zgromadzę ich z rąk nieprzyjaciół, i okażę się w nich świętym przed oczami wielu narodów pogańskich.
39:28 I poznają, że Ja jestem Pan, Bóg ich, gdy się im objawiłem między narodami.
39:29 I już nie odwrócę od nich oblicza mego, bo wylałem gniew mój na dom Izraelski, mówi Pan Bóg.


 
2) w zależności od tłumaczenia na język polski greckiego słowa „τόπον” (to′pon) z wersu 16 rozdziału 16 Ap – miejscem, lub też sytuacją, zwaną w Objawieniu Jana jako Har-Magedon (Armagedon):
 

Cytat :
Ap 16:
(12) A szósty wylał swą czaszę na rzekę wielką, na Eufrat. A wyschła jej woda, by dla królów ze wschodu słońca droga stanęła otworem. (13) I ujrzałem wychodzące z paszczy Smoka i z paszczy Bestii, i z ust Fałszywego Proroka trzy duchy nieczyste jakby ropuchy; (14) a są to duchy czyniące znaki - demony, które wychodzą ku królom całej zamieszkanej ziemi, by ich zgromadzić na wojnę w Wielkim Dniu wszechmogącego Boga. (15) /Oto przyjdę jak złodziej: Błogosławiony, który czuwa i strzeże swych szat, by nago nie chodzić i by sromoty jego nie widziano/. (16) I zgromadziły ich na miejsce, zwane po hebrajsku Har-Magedon. (17) A siódmy wylał swą czaszę w powietrze: a ze świątyni od tronu dobył się donośny głos mówiący: " Stało się! " (18) I nastąpiły błyskawice i głosy, i gromy, i nastąpiło wielkie trzęsienie ziemi, jakiego nie było, odkąd jest człowiek na ziemi: takie trzęsienie ziemi, tak wielkie. (19) A wielkie miasto rozpadło się na trzy części i miasta pogan runęły. I wspomniał Bóg na Wielki Babilon, by mu dać kielich wina - gniewu zapalczywości swej. (20) I pierzchła każda wyspa, i gór już nie znaleziono. (21) I grad ogromny o wadze jakby talentu spadł z nieba na ludzi. A ludzie Bogu bluźnili za plagę gradu, bo plaga jego jest bardzo wielka.
Powrót do góry Go down
Odrodzony




Liczba postów : 73
Join date : 27/09/2019

Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga   Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 EmptySro Sty 15, 2020 12:55 pm

A dlaczego wyżej wspomniałem, że nazwa „Har-Magedon” może odnosić się m.in. do sytuacji, a nie tylko do miejsca?
 
Na przykład w artykule na Wikipedii na ten temat możemy przeczytać m.in.:
 

Cytat :
Wikipedia napisał:
 
„Pochodzenie nazwy
W języku polskim brzmi ono jako „Armagedon” (lub podobnie). W języku hebrajskim brzmi „Har-Magedon”. Termin ten pochodzi od Megiddo – starożytnego miasta w Palestynie. Słowo „har” oznacza górę, stąd całe słowo Har-Magedon to „góra Megiddo”. Ponieważ Megiddo miało strategiczne znaczenie dla armii, znalazło to wydźwięk w jego nazwie. Słowo Megiddo oznacza „zgromadzenie, spotkanie, koncentrację wojsk”.


Z miastem Megiddo wiąże się jego rola jako miejsca bitew, które zdecydowały o losach wielu narodów, a nawet imperiów. Eric H. Cline, Profesor Archeologii i Historii Starożytnej na Uniwersytecie George’a Washingtona wymienia ich aż 34[3]:


Armagedon to po hebrajsku Har Megiddo i dosłownie znaczy „góra Megiddo”. W ciągu minionych 4000 lat co najmniej 34 krwawe starcia rozstrzygnęły się pod murami starożytnego miasta Megiddo i na sąsiadującym obszarze doliny Jezreel. Egipcjanie, Kananejczycy, Midianici, Amalekici, Filistyni, Hasmonejczycy, Grecy, Rzymianie, muzułmanie, krzyżowcy, mamelucy, Mongołowie, Francuzi, Turcy Osmańscy, Brytyjczycy, Australijczycy, Niemcy, Arabowie i Żydzi walczyli i umierali tutaj.
Imiona generałów i wodzów tych armii są znane z kart historii: Tutmozis III, Barak i Debora, Sysera, Gedeon, Saul i Jonatan, Szyszak, Jehu, Joram, Jezebel, Jozjasz, Antioch, Ptolemeusz, Wespazjan, Saladyn, Napoleon i Allenby to tylko ci najsłynniejsi.


Dlatego wyraz Har-Magedon można przetłumaczyć jako „góra zgromadzenia wojsk” lub „góra rozstrzygnięcia”.


Symboliczne miejsce


Niektórzy komentatorzy sugerują, że biblijny Armagedon rozegra się w pobliżu literalnego Megiddo[4]. Dokładna analiza wyklucza takie przypuszczenia.


Brak góry Megiddo
Bitwa zapowiedziana w Objawienia 16,16, nie może się rozegrać pod literalną „Górą Megiddo”, gdyż nie ma takiego miejsca. Słowo „Har” oznacza górę, wysoką górę, szczyt widoczny z daleka. Tymczasem Megiddo leżało na pagórku o wysokości zaledwie 20 metrów. Na określenie takiego wzniesienia używa się innego słowa – „tell”. Samo wzgórze nosi nazwę Tell Megiddo (po arabsku Tell el-Mutesillim).
Nie istnieje więc góra Megiddo, tylko miasto o tej samej nazwie.


Ograniczone rozmiary doliny Jezreel
Dolina Jezreel (Ezdrelon), gdzie znajduje się Megiddo, jest niewielkich rozmiarów. Ma kształt trójkąta o długości 32 km i szerokości wschodniej podstawy 29 km. Jej powierzchnia wynosi około 250 km².


Sytuacja, a nie miejsce
Werset z księgi Objawienia 16:16 informuje, że narody zebrały się na miejscu zwanym po hebrajsku Har-magedon. Użyto tu greckiego słowa τόπον (to′pon), które jest biernikiem rzeczownika τόποσ (to’pos). Topos znaczy po grecku miejsce (od niego pochodzą polskie słowa topologia i topografia). Topos ma również inne znaczenia: miejsce w czasie, możliwość[5], pozycja[6], splot wydarzeń[7], sytuacja. Analiza kontekstu wersetu 16 wskazuje na to ostatnie znaczenie: sytuacja.
Dlatego Armagedon określa sytuację, w której narody ziemi i ich armie, inspirowane przez diabła i demony, wystąpią przeciw Bogu.”


link: https://pl.wikipedia.org/wiki/Har-Magedon
Powrót do góry Go down
Odrodzony




Liczba postów : 73
Join date : 27/09/2019

Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga   Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 EmptySro Sty 15, 2020 1:05 pm

Idąc jednak dalej.
 
 
Ostatnio doszedłem także do wniosku, że dolina Jozafata, w związku z poniższymi słowami Boga porównującymi ją do prasy pełnej winogron:
 

Cytat :
Jl 3 wg SB: (w BT jest to rozdział 4)
3:12 Niech się rozbudzą, niech wszystkie narody pójdą do doliny Jozafata; albowiem tam zasiądę, aby sądzić wszystkich pogan wokoło.

3:13 Przynieście sierpy, bo winobranie nadchodzi: wejdźcie, depczcie [winogrona], bo prasa jest pełna: wylewajcie kadzie; albowiem ich niegodziwość jest pomnożona.


może być także jednocześnie ową tłocznią gniewu Pańskiego, o której mowa w Objawieniu Jana:
 

Cytat :
Ap 14:
(1) Potem ujrzałem: a oto Baranek stojący na górze Syjon, a z Nim sto czterdzieści cztery tysiące, mające imię Jego i imię Jego Ojca wypisane na czołach.

(14) Potem ujrzałem: oto biały obłok - a Siedzący na obłoku, podobny do Syna Człowieczego, miał złoty wieniec na głowie, a w ręku ostry sierp. (15) I wyszedł inny anioł ze świątyni, wołając głosem donośnym do Siedzącego na obłoku: Zapuść Twój sierp i żniwa dokonaj, bo przyszła już pora dokonać żniwa, bo dojrzało żniwo na ziemi! (16) A Siedzący na obłoku rzucił swój sierp na ziemię i ziemia została zżęta. (17) I wyszedł inny anioł ze świątyni, która jest w niebie, i on miał ostry sierp. (18) I wyszedł inny anioł od ołtarza, mający władzę nad ogniem, i donośnie zawołał do mającego ostry sierp: Zapuść twój ostry sierp i poobcinaj grona winorośli ziemi, bo jagody jej dojrzały! (19) I rzucił anioł swój sierp na ziemię, i obrał z gron winorośl ziemi, i wrzucił je do tłoczni Bożego gniewu - ogromnej. (20) I wydeptano tłocznię poza miastem, a z tłoczni krew wytrysnęła aż po wędzidła koni, na tysiąc i sześćset stadiów.
 
Ap 19:
(11) Potem ujrzałem niebo otwarte: i oto - biały koń, a Ten, co na nim siedzi, zwany Wiernym i Prawdziwym, oto ze sprawiedliwością sądzi i walczy. (12) Oczy Jego jak płomień ognia, a wiele diademów na Jego głowie. Ma wypisane imię, którego nikt nie zna prócz Niego. (13) Odziany jest w szatę we krwi skąpaną, a imię Jego nazwano: Słowo Boga. (14) A wojska, które są w niebie, towarzyszyły Mu na białych koniach - wszyscy odziani w biały, czysty bisior. (15) A z Jego ust wychodzi ostry miecz, by nim uderzyć narody: On paść je będzie rózgą żelazną i On wyciska tłocznię wina zapalczywego gniewu wszechmocnego Boga. (16) A na szacie i na biodrze swym ma wypisane imię: KRÓL KRÓLÓW PAN PANÓW. (17) I ujrzałem innego anioła stojącego w słońcu: I zawołał głosem donośnym do wszystkich ptaków lecących środkiem nieba: Pójdźcie, zgromadźcie się na wielką ucztę Boga, (18) aby zjeść trupy królów, trupy wodzów i trupy mocarzy, trupy koni i tych, co ich dosiadają, trupy wszystkich - wolnych i niewolników, małych i wielkich! (19) I ujrzałem Bestię i królów ziemi, i wojska ich zebrane po to, by stoczyć bój z Siedzącym na koniu i z Jego wojskiem. (20) I pochwycono Bestię, a z nią Fałszywego Proroka, co czynił wobec niej znaki, którymi zwiódł tych, co wzięli znamię Bestii i oddawali pokłon jej obrazowi. Oboje żywcem wrzuceni zostali do ognistego jeziora, gorejącego siarką. (21) A inni zostali zabici mieczem Siedzącego na koniu, [mieczem], który wyszedł z ust Jego. Wszystkie zaś ptaki najadły się ciał ich do syta.


 
Aczkolwiek z tą moją interpretacją, że dolina Jozafata to może być inaczej również tłocznia gniewu Pańskiego jest pewnego rodzaju „problem”, jaki wynika z faktu, że lokalizacja tłoczni gniewu Pańskiego została w Iz 63 umiejscowiona w mieście Bosra (Bosor), leżącym wówczas w północnym Edomie, a dzisiaj – wg artykułu na Wikipedii dostępnego pod tym linkiem: https://pl.wikipedia.org/wiki/Bosra_(Edom) – lezącym w Jordanii, gdzie inna nazwa tego miasta to Busajra (choć na mapie google można po prostu wpisać „Bosra Jordania”, żeby otrzymać jego lokalizację):
 
 

Cytat :
Iz 63:
63: 1 Kim jest ten, który idzie z Edomu, [w] czerwonych szatach z Bosor? A zatem uczciwy w swej szacie, z potężną siłą? - Ja przemawiam sprawiedliwością i zbawczym sądem.
63: 2 Dlatego twoje szaty są czerwone, i twoja szata jak [świeżo] po deptaniu w prasie do winogron?
63: 3 Ja jestem pełen zdeptanych [winogron], i narodów - nie ma ze mną człowieka; i Ja zdeptałem je w mej wściekłości, rozbijając je na kawałki jak ziemię i sprowadzając ich krew na ziemię.

(4) Albowiem dzień pomsty był w moim sercu i nadszedł rok mojej odpłaty.


 
Porównując na mapie google położenie Góry Oliwnej i miasta Bosra w Jordanii można zobaczyć, że ten wspomniany wyżej „problem” to spora odległość między tymi dwoma punktami, między którymi leży jeszcze Morze martwe…
 
Niemniej jednak tłocznia gniewu Pańskiego ma być przecież ogromna (Ap 14:19), zaś krew zabitych ma sięgać koniom do ich pysków i rozlać się albo na długości 1600 stadiów, czyli średnio ok. 250 km albo na obszarze o powierzchni 1600 stadiów kwadratowych.
 
Dlatego moim zdaniem nie można wykluczyć i takiej sytuacji, że dolina Jozafata sięgnie na południe aż do tego miasta, przez co stałaby się ona również ogromną tłocznią gniewu Pańskiego.
 
 
 
cdn.
Powrót do góry Go down
Odrodzony




Liczba postów : 73
Join date : 27/09/2019

Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga   Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 EmptyPon Sty 20, 2020 11:10 am

d) nastąpi całkowite zniszczenie pozostałości po upadłym Babilonie Wielkim (tj. Wielkiej Nierządnicy), jak i zniszczenie wszystkich pogańskich miast w wyniku wylania na ziemię siódmej plagi ostatecznej:
 

Cytat :
Ap 16:
(17) A siódmy wylał swą czaszę w powietrze: a ze świątyni od tronu dobył się donośny głos mówiący: " Stało się! " (18) I nastąpiły błyskawice i głosy, i gromy, i nastąpiło wielkie trzęsienie ziemi, jakiego nie było, odkąd jest człowiek na ziemi: takie trzęsienie ziemi, tak wielkie. (19) A wielkie miasto rozpadło się na trzy części i miasta pogan runęły. I wspomniał Bóg na Wielki Babilon, by mu dać kielich wina - gniewu zapalczywości swej.


 
 
e) nastąpi wrzucenie do jeziora siarki i ognia Bestii pierwszej (Fałszywego mesjasza) i Bestii drugiej (Fałszywego proroka) – koniec królestwa Bestii:
 

Cytat :
Ap 19:
(19) I ujrzałem Bestię i królów ziemi, i wojska ich zebrane po to, by stoczyć bój z Siedzącym na koniu i z Jego wojskiem. (20) I pochwycono Bestię, a z nią Fałszywego Proroka, co czynił wobec niej znaki, którymi zwiódł tych, co wzięli znamię Bestii i oddawali pokłon jej obrazowi. Oboje żywcem wrzuceni zostali do ognistego jeziora, gorejącego siarką.


 
 
f) nastąpi związanie Smoka (diabła) i wrzucenie go do otchłani na 1000 lat:
 

Cytat :
Ap 20:
(1) Potem ujrzałem anioła, zstępującego z nieba, który miał klucz od Czeluści i wielki łańcuch w ręce. (2) I pochwycił Smoka, Węża starodawnego, którym jest diabeł i szatan, i związał go na tysiąc lat. (3) I wtrącił go do Czeluści, i zamknął, i pieczęć nad nim położył, by już nie zwodził narodów, aż tysiąc lat się dopełni. A potem ma być na krótki czas uwolniony.


 
 
 
 
12) dojdzie do wywyższenia góry Syjon ponad wszystkie góry na ziemi (o ile w ogóle jakieś inne góry poza górą Syjon pozostaną jeszcze w tym czasie na ziemi, skoro zgodnie z Ap 16:20 „I pierzchła każda wyspa, i gór już nie znaleziono.”) oraz do powstania na tej górze domu Bożego, czyli Świątyni Pańskiej:

 
 

Cytat :
Iz 2:
(1) Widzenie Izajasza, syna Amosa, dotyczące Judy i Jerozolimy:
2:2 Albowiem w dniach ostatecznych góra Pańska będzie chwalebna, a dom Boży będzie na szczycie gór, i wywyższy się nad pagórkami. I przyjdą do niego wszystkie narody.
2:3 I wiele narodów pójdzie i powie: Przyjdźmy, chodźmy na górę Pańską, i do domu Boga Jakubowego; i powie nam Jego drogę, a my pójdziemy w niej, bo z Syjonu wyjdzie prawo i słowo Pana z Jerozolimy.
2:4 I będzie sądził między narodami, i będzie karał wiele ludów. I przekują swoje miecze na lemiesze, a swoje włócznie na sierpy. I naród nie podniesie miecza przeciwko narodowi, ani już więcej nie będą się uczyć wojować.
 

(W księdze Micheasza mamy powtórzone to samo proroctwo, co wyżej, choć wyrażone nieco innymi słowami:
 
Mi 4:
4: 1 A w dniach ostatecznych góra Pańska się objawi, ustanowiona na szczytach gór, i będzie wywyższona nad pagórkami; a ludy pośpieszą do niej.
4: 2 I wiele narodów pójdzie i powie: Przyjdźmy, chodźmy na górę Pańską, i do domu Boga Jakubowego; i oznajmią nam Jego drogę, a my będziemy kroczyć Jego ścieżkami, bo z Syjonu wyjdzie prawo i słowo Pana z Jerozolimy.
4: 3 I będzie sądził między wieloma narodami, i zgromi narody silne z daleka; I przekują swoje miecze na lemiesze, a swoje włócznie na sierpy. I naród już więcej nie podniesie miecza przeciwko narodowi, ani już więcej nie będą się uczyć wojować. )
 



Iz 56:
56: 1 Tak mówi Pan: Zachowajcie mądrość i czyńcie sprawiedliwość; bo moje zbawienie jest bliskie przyjścia, a moje miłosierdzie będzie ujawnione.
(2) Błogosławiony człowiek, który tak czyni, i syn człowieczy, który się stosuje do tego: czuwając, by nie pogwałcić szabatu, i pilnując swej ręki, by się nie dopuściła żadnego zła.
(3) Niechże cudzoziemiec, który się przyłączył do Pana, nie mówi tak: Z pewnością Pan wykluczy mnie ze swego ludu. Rzezaniec także niechaj nie mówi: Oto ja jestem uschłym drzewem.
(4) Tak bowiem mówi Pan: Rzezańcom, którzy przestrzegają moich szabatów i opowiadają się za tym, co Mi się podoba, oraz trzymają się mocno mego przymierza,
(5) dam miejsce w moim domu i w moich murach oraz imię lepsze od synów i córek, dam im imię wieczyste i niezniszczalne.
(6) Cudzoziemców zaś, którzy się przyłączyli do Pana, ażeby Mu służyć i ażeby miłować imię Pana i zostać Jego sługami - wszystkich zachowujących szabat bez pogwałcenia go i trzymających się mocno mojego przymierza,
(7) przyprowadzę na moją Świętą Górę i rozweselę w moim domu modlitwy. Całopalenia ich oraz ofiary będą przyjęte na moim ołtarzu, bo dom mój będzie nazwany domem modlitwy dla wszystkich narodów.
(8) Wyrocznia Pana Boga, który gromadzi wygnańców Izraela: Jeszcze mu innych zgromadzę oprócz tych, którzy już zostali zgromadzeni.
 
 
Iz 60:
(1) Powstań! Świeć, bo przyszło twe światło i chwała Pańska rozbłyska nad tobą.
(2) Bo oto ciemność okrywa ziemię i gęsty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
(3) I pójdą narody do twojego światła, królowie do blasku twojego wschodu.
(4) Podnieś oczy wokoło i popatrz: Ci wszyscy zebrani zdążają do ciebie. Twoi synowie przychodzą z daleka, na rękach niesione twe córki.
(5) Wtedy zobaczysz i promienieć będziesz, a serce twe zadrży i rozszerzy się, bo do ciebie napłyną bogactwa zamorskie, zasoby narodów przyjdą ku tobie.
(6) Zaleje cię mnogość wielbłądów - dromadery z Madianu i z Efy. Wszyscy oni przybędą ze Saby, zaofiarują złoto i kadzidło, nucąc radośnie hymny na cześć Pana.
60: 7 Wszystkie stada Kedaru zgromadzą się, i przyjdą barany Nabaothu; i mile widziane ofiary zostaną złożone na moim ołtarzu, a mój dom modlitwy będzie uwielbiony.
 
 
Ab 1:
1:17 Ale na górze Syjon będzie wybawienie, i tam będzie święty przybytek; a dom Jakubowy weźmie w dziedzictwo tych, którzy jego wzięli w dziedzictwo.


 
 
W przypadku tej świątyni Pańskiej, o której jest mowa w ww. proroctwach Boga, mamy moim zdaniem dwie opcje:
 
 
1) tą świątynia, która pojawi się na górze Syjon, będzie fizyczna budowla (co miałoby miejsce pierwszy raz w historii, bo do tej pory dwie poprzednie świątynie Pańskie stały na górze Moria),
 
2) tą świątynią będzie Pan Isus:
 

Cytat :
J 2:
(13) Zbliżała się pora Paschy żydowskiej i Jezus udał się do Jerozolimy. (14) W świątyni napotkał siedzących za stołami bankierów oraz tych, którzy sprzedawali woły, baranki i gołębie. (15) Wówczas sporządziwszy sobie bicz ze sznurków, powypędzał wszystkich ze świątyni, także baranki i woły, porozrzucał monety bankierów, a stoły powywracał. (16) Do tych zaś, którzy sprzedawali gołębie, rzekł: Weźcie to stąd, a z domu mego Ojca nie róbcie targowiska! (17) Uczniowie Jego przypomnieli sobie, że napisano: Gorliwość o dom Twój pochłonie Mnie. (18) W odpowiedzi zaś na to Żydzi rzekli do Niego: Jakim znakiem wykażesz się wobec nas, skoro takie rzeczy czynisz? (19) Jezus dał im taką odpowiedź: Zburzcie tę świątynię, a Ja w trzech dniach wzniosę ją na nowo. (20) Powiedzieli do Niego Żydzi: Czterdzieści sześć lat budowano tę świątynię, a Ty ją wzniesiesz w przeciągu trzech dni? (21) On zaś mówił o świątyni swego ciała. (22) Gdy więc zmartwychwstał, przypomnieli sobie uczniowie Jego, że to powiedział, i uwierzyli Pismu i słowu, które wyrzekł Jezus.


 
który także przecież stanie na górze Syjon:
 

Cytat :
Ap 14:
(1) Potem ujrzałem: a oto Baranek stojący na górze Syjon, a z Nim sto czterdzieści cztery tysiące, mające imię Jego i imię Jego Ojca wypisane na czołach.


 
 
Tak czy inaczej pojawienie się na Syjonie świątyni Pańskiej oznacza, że ohyda spustoszenia, która zalegnie na niej jeszcze w okresie wielkiego ucisku, do tego czasu zostanie z niej usunięta (być może wcześniej zastąpi ją na krótko posąg / obraz Bestii pierwszej, jaki ma pojawić się na ziemi w czasie 3,5 roku sądu Izraela na pustyni, ale nic na to nie wskazuje, aby ten obraz albo posąg Bestii stanął również na górze Syjon).


Ostatnio zmieniony przez Odrodzony dnia Wto Sty 21, 2020 7:17 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Odrodzony




Liczba postów : 73
Join date : 27/09/2019

Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga   Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 EmptyPon Sty 20, 2020 11:16 am

13) nastąpi zakończenie okresu 2400 dni ostatnich (czyli zakończenie czasów końca) i nastanie już na całej ziemi 1000-letniego królestwa Bożego.
 
De facto 1000-letnie królestwo Boże zacznie się na ziemi już nieco wcześniej tzn. tuż po powrocie z nieba na ziemię Króla tegoż królestwa w osobie Pana Isusa, czyli na początku okresu 1335 dni z 2400 dni ostatnich.
 
Owo królestwo w sensie terytorialnym obejmie wówczas najpierw terytorium pustyni, na której rozpocznie się sąd ludu Izraela, a w trakcie 45 dni z 2400 dni ostatnich obejmie także teren Jerozolimy i okolic.
 
W tym samym czasie tj. tuż po powrocie Pana Isusa na ziemię, nad pozostałą częścią ziemi swoją władzę będzie jeszcze przez parę dni sprawował strącony na ziemię diabeł po jego przegranej wojnie na niebie z księciem anielskim Michałem i jego wojskiem, a potem tę władzę od niego otrzyma i przez 42 miesiące będzie ją sprawowała Bestia pierwsza przy pomocy Bestii drugiej, co będzie zgodnie m.in. z poniższymi słowami Boga:
 

Cytat :
Ps 110:
(1) Dawidowy. Psalm. Wyrocznia Boga dla Pana mego: Siądź po mojej prawicy, aż Twych wrogów położę jako podnóżek pod Twoje stopy.
(2) Twoje potężne berło niech Pan rozciągnie z Syjonu: Panuj wśród swych nieprzyjaciół!


 
W ciągu kolejnych 45 dni Pan Isus wykona wyrok na wszystkich swoich nieprzyjaciołach, pośród których rozpocznie się Jego wieczne panowanie.
 
Zaś po zakończeniu okresu 2400 dni ostatnich ziemskie królestwo Boże obejmie już całą ziemię, co moim zdaniem symbolizuje zdjęcie siódmej pieczęci przez Baranka.
 
 




Pozostałe zaś proroctwa Boga wykraczają już poza ramy tak rozumianych czasów końca, w których obecnie żyjemy, bowiem dotyczą one wydarzeń, jakie będą miały miejsce w trakcie istnienia 1000-letniego królestwa Bożego na ziemi oraz pod jego koniec, a także dotyczą już nowej ziemi pod nowym niebem.
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 Empty
PisanieTemat: Re: Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga   Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga - Page 2 Empty

Powrót do góry Go down
 
Znaki czasów końca wskazane w proroctwach Boga
Powrót do góry 
Strona 2 z 2Idź do strony : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Kolejność wydarzeń czasów końca
»  INSTRUKCJA NA CZASY KOŃCA -jak nie dać się zwieść i nie wziąć znaku bestii

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Naśladowcy Chrystusa :: PROROCTWA-
Skocz do: